Ben jij arrogant of juist bescheiden?

Bescheidenheid, het is een mooie eigenschap. ‘Ik wil niet arrogant zijn’, is een uitspraak die we vaak horen van ondernemers. ‘Ik kan toch niet over mezelf gaan praten, waar ik zo goed in ben en waarom klanten bij mij moeten komen?’ Is dat zo? Is dat echt zo? Wie heeft jou verteld dat je dat niet kan?

Als je op zoek gaat naar een nieuwe auto wil je toch ook weten hoe goed die auto is? Wat de auto je biedt? Hoe is het met de kwaliteit en het comfort? En met de veiligheid?

Autofabrikanten laten dat onderzoeken en publiceren dit in hun magazines en op hun website en als je in een showroom komt zal de verkoper je uitgebreid vertellen over het product waar je interesse in hebt.

Hoe meer vertrouwen in en hoe enthousiaster de verkoper is over auto waar hij over spreekt, hoe meer jij er ook positief over zal zijn. En dan bedoelen we geen gespeeld enthousiasme, dat voel je en dan raak je in verwarring en verlies de verbinding met de verkoper.

Spreekt de auto jou niet aan om welke reden dan ook, dan kan de verkoper nog zo veel vertrouwen hebben in de auto en nog zo enthousiast zijn, jij koopt de auto dan toch niet. Je zal de verkoper bedanken voor de informatie en doorgaan.

Waarom dan toch bescheiden zijn omdat je bang bent arrogant over te komen? Vind je een auto verkoper die vol vertrouwen enthousiast over het product praat ook arrogant?

Wat ik wil zeggen is dat je informatie nodig hebt over een product of dienst voordat je besluit te kopen. De mate van het vertrouwen en het enthousiasme zal bepalend zijn voor de kans tot verkoop. 

Dit kan jij ook inzetten voor de verkoop van jouw producten. Zie jouw diensten dus als producten die je verkoopt. Je verkoopt niet jezelf, je verkoopt een traject of een pakket van diensten en daar heb je vertrouwen in en ben je enthousiast over. 

Ben je dan arrogant? Wij vinden van niet. Jij deelt waarvoor je staat en wat je te bieden hebt. Net zoals de auto verkoper dat doet. En hoe fijn is het als je als klant de informatie krijgt die je nodig hebt.

Doe je dit vanuit bescheidenheid en toon je niet wat je er werkelijk bij voelt: je vertrouwen en enthousiasme dan zal je conversie naar verkoop lager zijn. Dat is ok als je dik tevreden bent over je bedrijfsresultaten. Maar zelfs dan, dan vinden wij dat je mag laten zien wie je bent. Zo zijn er meer mensen die jij met jouw dienst en product kan helpen en kan jij jouw maximale waarde leveren.

Vind je dit lastig? Dan ben je je nog onvoldoende bewust van je waarde. Zorg dan dat je een coach vindt die jou hierbij helpt. Wat ons betreft leef jij niet maximaal waarom je hier bent als je je inhoudt vanuit oordelen en overtuigingen die gaan over bescheidenheid en arrogantie.

Wij kunnen je helpen. Binnenkort start ons online programma Succesvol Zichtbaar Ondernemen. We gaan de opleiding in een online editie aanbieden met keuzemogelijkheid voor individuele coaching en groepsbijeenkomsten.

Heb je interesse? Stuur dan een reactie op deze mail. We brengen je persoonlijk op de hoogte van zodra het programma in de verkoop gaat.

Vrijdag delen we het interview met Veronique Prins over ‘Omzet overkomt je niet, die plan je’.

In het interview deelt Veronique het recept om strategie te brengen in het creëren van omzet op een manier die nog altijd in lijn is met wie je bent.

Ben je nieuwsgierig naar het interview? Schrijf je dan nu in voor de GRATIS Inspirational Summer Interviewserie. Nadat je je emailadres hebt ingevuld ontvang je een mail. In de mail lees je hoe je toegang krijgt tot het interview van Veronique. Je hebt ook direct toegang tot de interviews die we al gepubliceerd hebben, ook de nog komende interviews zal je ontvangen.

Laat je een zomer lang inspireren door 11 bekende en onbekende coaches en creatieve solo-ondernemers uit België en Nederland zodat je de zomer als een inspirerende periode van persoonlijke groei, moeiteloosheid en flow ervaart. https://krachtvrouwen.lpages.co/inspirationalsummer/

Ken jij coaches en creatieve solo-ondernemers voor wie dit interessant is? Deel dan dit bericht met hen zodat zij het interview kunnen bekijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *